cissysnel.reismee.nl

To the gym, university and the countryside :)

Hoi Allemaal!

Ik zal jullie weer even een update geven van mijn leven hier in Albacete, want ik heb alweer veel gedaan de afgelopen dagen!

Afgelopen maandag ben ik in de ochtend samen met Laura naar het sportcenter van Albacete (ook met zwembad) geweest om daar informatie te vragen over verschillende sporten. Na een half uur in de rij te hebben gestaan voor de balie, werden we geholpen door een mevrouw die alleen maar Spaans sprak, dus ik in mijn beste Spaans naar informatie vragen en dit ging eerlijk gezegd best goed! Ze begreep wat ik bedoelde haha. Bij dit sportcenter kon je alleen maar een soort klas doen (bijv yoga) terwijl wij juist verschillende lessen willen proberen. Wel kan je een 10 rittenkaart kopen voor het zwembad en ik denk dat ik dat ga doen! Na het sportcenter zijn Laura en ik naar de gym vlak bij ons huis geweest en hier kan je wel alle klassen doen, dus nu heb ik een abonnement voor de gym voor 3 maanden!! Dinsdag ochtend gingen Laura en ik de gym meteen uitproberen: We gingen pilates doen (dit had ik nog nooit gedaan, maar het was erg leuk en ontspannend!). Bovendien was de Pilates leraar niet heel lelijk :P Woensdag ben ik naar de universiteit gelopen (ongeveer 25 min) om daar informatie te vragen voor de taalcursus. Dit ging niet helemaal gesmeerd haha... eerst was ik in het verkeerde gebouw en moest ik in mijn gebrekkige Spaans uitleggen waar ik naar toe moest en toen ik in het juiste gebouw was, moest je voor informatie een nummertje trekken, maar ik snapte niet hoe het werkte... Gelukkig was er een aardige jongen die engels sprak en daar werkte en hij bracht me meteen naar het hoofdkantoor. Daar werd vriendelijk alles uitgelegd (in het engels) en 28 september ga ik een leveltest voor de spaanse cursus maken! Ook join ik nu de Facebook pagina van de internationale Erasmus studenten van de universiteit en kan ik meedoen met alle activiteiten, super leuk om nieuwe internationale mensen te leren kennen!

Woensdag avond gebeurde er helaas wat minder leuks, Alonso kreeg namelijk een allergische reactie van vis waardoor zijn tong en mond opzwol en bijna niet meer kon ademen.. Dus Pilar en Ramon gingen direct met hem naar de EHBO en ik bleef alleen achter met de tweeling die nog naar bed moest worden gebracht.. Valentina was niet moeilijk en wilde meteen met mij naar bed en ze ging meteen slapen, maar Rodrigo wilde absoluut niet naar bed en ging stug in de buggy zitten, want hij wilde ook naar papa en mama... Na een hoop krijsen heb ik hem in bed gekregen, maar ik moest bij hem blijven, want als ik wegging begon hij weer te krijsen. Ondertussen was het al 23 uur en moest ik nog steeds avond eten.. Gelukkig kwam Pilar even terug om spullen te halen voor Alonso (Alles ging weer goed, maar hij moest een nacht blijven) en zij bracht Rodrigo naar bed. Daarna ging ze weer terug naar Alonso en Ramon kwam rond 2 uur s'nachts thuis en was ik niet meer alleen met de tweeling (ik lag wel allang al in mijn bed hoor). De volgende dag ging alles weer goed gelukkig!

Donderdag ochtend ben ik naar de Zumba les geweest en dit was heel leuk, maar heel vermoeiend.. Ik denk dat ik in 45 min nog nooit zo veel gezweet heb hahaha

Tongue Out
Daarna heb ik met Laura nog wat gedronken in het park. Vrijdag en zaterdag ochtend ben ik met de tweeling naar het park geweest (za voor het eerst alleen, ging goed!) en zaterdagmiddag ging ik met de familie mee naar hun andere huis bij the countryside. Dit is ongveer 20 min rijden met de auto. Het huis en vooral de tuin zijn heel mooi en ideaal voor de kinderen om te spelen! De kinderen zijn al steeds meer gewend, alleen het in bad doen gaat nog niet echt heel gemakkelijk. Vooral Rodrigo wil niet zijn haar gewassen hebben, daarna niet uit bad en niet zijn luier en pyjama aan.. Dit vind ik wel lastig, omdat hij niet alleen aan het janken is, maar ook aan het trappen met zijn benen.. Ik hoop dat hij gewoon nog aan mij moet wennen en dat het later beter gaat. Er zijn hier een aantal worden die ik de hele dag door hoor van de kinderen haha:

- Pan (=brood in het spaans) => wordt door Alonso gebruikt voor al het soort eten

- Aqua (=water in het spaans)

- Poo (=speen in eigen taaltje)

- Car => vooral Rodrigo zegt dit als we buiten auto's zien

Ook hebben de kinderen in hun eigen taaltje een naam voor iedereen: Mama, papa, Bebe (Alonso), Nene (Rodrigo), Nena (Valentina), Nana (Carmen) en Nani/Mami (ik). Wat ik ook heel vaak hoor (vooral van Carmen) is Madre Mia, dit is een soort Spaanse uitroep als je verbaasd bent of als er iets onverwachts gebeurd denk ik haha.

Gisteravond ben ik samen met Laura naar de flagparty van de Erasmus studenten geweest! Dit was erg gezellig en we hebben nog een ander Nederlands meisje ontmoet Anouk die studeert voor een half jaar aan de universiteit in Albacete. Bij het feest waren vooral Italianen, mexicanen, een paar fransen, 4 Nederlanders en heel veel Spaanse mensen. Later in de avond kwamen we Camille en haar vrienden tegen en gingen we nog even dansen in een ander bar, kortom een geslaagde avond! Ik heb nu wel keelpijn van het mee-schreeuwen van alle liedjes, maar dat was het waard.

Ik voel me steeds meer thuis in Albacete en ik word langzaam een echte Spaanse (volgens Ramon haha): Siesta, te laat komen enz.... Ik hou jullie op de hoogte!

Hasta la proxima vez

Kiss

Besos Cissy

Reacties

Reacties

Tiny Peetam

hallo Cissy, je hebt een druk leventje en wat eten jullie daar laat zeg!Veel plezier en een fijn weekend! Groetjes van mij.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active