cissysnel.reismee.nl

Mi madre en Albacete y el fin de semana en Madrid :)

Holaaaaaa,

Weer even een berichtje uit Spanje over mijn afgelopen weekend. Vrijdag ochtend was het zover. Ik stond om 7 uur op om naar het treinstation te lopen en daar mijn moeder op te wachten. Het was zo fijn om haar weer te zien na meer dan 5 weken! Het was wel gek om samen met mijn moeder ineens in mijn nieuwe Spaanse plekje te lopen, maar ook voelde het meteen weer vertrouwd. We begonnen de dag met een ontbijtje bij de creperie en daar heb ik eindelijk mijn verjaardagscadeau aan haar kunnen geven. Ze vond het GEWELDIG en moest zelfs even een traantje wegpinken, dus ik wil iedereen die mij geholpen heeft heel erg bedanken!!

Wink
Daarna heb ik mijn moeder de stad laten zien. Het is zo fiijn dat mijn moeder nu met eigen ogen heeft kunnen zien waar ik woon en hoe het eruit ziet. Om half 2 moesten we terug zijn bij mij huis, want ik moest wel gewoon werken. Mijn moeder ging ook mee en daar ontmoette ze de kinderen, Linn en Carmen. Later om 15 uur ontmoette ze Pilar. In de middag ging ik nog even met mijn moeder thee drinken in het leuke theetentje en om 18 uur ging mijn moeder met mij en de kinderen mee naar het huis van de oma. Later ging ik alleen met de kinderen terug en kon mijn moeder even rusten in haar hotel, want om 22.30 uur hadden we weer afgesproken bij mijn huis waar Pilar en Ramon een diner voor ons hadden klaargemaakt! We hebben heel gezellig gegeten en gekletst. Het was zelfs zo gezellig dat ik pas om half 2 in bed lag...oeps.

Zaterdagochtend zaten mijn moeder en ik om 10 uur in de trein op weg naar Madrid. Daar kwamen we rond 12 uur aan en besloten we eerst maar even koffie te drinken haha, want het regende (het regende trouwens het hele weekend in Madrid.. :( Maar dat maakte het natuurlijk niet minder leuk). Daarna zijn we naar het grootste museum van Spanje geweest: Museo del Prado. Dat was erg mooi, maar na 2 uur hadden we er wel weer genoeg van en gingen we even shoppen en wat eten bij de Mac. Er was nog wel even een spannend momentje, want ons hostel van die avond had 2 dagen geleden een mail gestuurd dat het overboekt was en dus hadden we geen slaapplaats meer.. Om 20 uur wisten we nog steeds niet waar we moesten slapen, omdat alle andere hotels en hostels vol waren en we geen 500 euro voor 1 nacht wilden betalen. Uiteindelijk besloten we toch naar het hostel waar we eigenlijk geboekt hadden te gaan. Daar bleek dat iedereen die mail had gekregen door een fout in het systeem, dus we konden daar wel gewoon slapen, gelukkig. Het hostel was wel heel erg primitief (we sliepen met ongeveer 20 mensen op een kamer met allemaal stapelbedden en mijn moeder en ik sliepen samen boven in een stapelbed), maar dit wass juist wel weer grappig. Nadat we onze spullen daar gedropt hadden, gingen we opzoek naar een restaurantje om typisch spaans te eten. Hier heb ik natuurlijk paella gegeten haha. Daarna gingen we nog naar een 80's and 90's barretje om daar mojito te drinken en te dansen!

Zondagochtend aten we een ontbijtje in het hostel en daarna gingen we naar Plaza Mayor (een van de bekende pleinen van Madrid). Daar bezochten we ook een soort binnenmarkt met allemaal speciale hapjes en drankjes die je kon kopen. Daarna zijn we naar een ander plein, Puerta del Sol, geweest en daar was het heel erg druk. Alle mensen waren ergens op aan het wachten en wij vroegen aan een paar Spaanse mensen wat er allemaal aan de hand was. Zij vertelde ons dat er schapen kwamen om het plein over te steken haha. Er was dus blijkbaar een optocht van schapen en mensen in traditionele Spaanse kleding met Spaanse muziek. Super leuk om dat te zien! Daarna zijn we churros gaan eten bij een echte chocolateria mmmmmmm. Later gingen we naar het koningshuis en daar zijn we ook in geweest, dit was echt prachtig om te zien! Toen was er natuurlijk ook nog even tijd om te shoppen en raad eens waar wij geweest zijn? Juist de Primark haha. Alleen was deze Primark echt MEGA, ik denk minstens 3 keer zo groot dan in NL

Surprised
. Om 19 uur gingen we naar een Flamengo show met diner erbij. Dit was heel gaaf om te zien! Na deze show waren we wel erg moe van de drukke dag en besloten we met de metro naar ons 2de hotel te gaan vlakbij het vliegveld. Daar zijn we meteen gaan slapen, want mams moest al om half 5 haar bed uit naar het vliegveld.

Maandagochtend vroeg hebben mams en ik dus weer afscheid van elkaar moeten nemen. Op dat moment sliep ik nog half dus het was niet zo heel moeilijk, maar toen ik terug zat in de bus naar Albacete vond ik het toch wel heel jammer dat ik niert met haar mee vloog naar NL om daar iedereen weer even te zien. Toen ik weer "thuis kwam" in Albacete was dit gevoel al snel verdwenen, omdat de kinderen zo blij waren om mij te zien en me knuffels en kusjes gaven, zo lief! Inmiddels gaat het normale leven hier zijn gangetje en zal ik in de volgende blogs alleen vertellen wat voor bijzondere dingen/uistapjes ik heb gedaan! En de eerst volgende blog gaat over de verschillen tussen mijn leven hier en mijn leven in NL, zoals belooft.

Hasta luego y besos,

Cissy

Reacties

Reacties

Tiny Peetam

Wat een heerlijk verhaal weer Cissy, en wat zal je genoten hebben, weer even gezellig samen met je mam!
Groetjes, Tiny.

Marion

Superleuk om ons verhaal terug te lezen en je hebt het mooi verwoord hoor lieverd. Het was ontzettend leuk om jouw omgeving te zien en alle mensen daar te ontmoeten en ons weekend in Madrid was inderdaad TOP!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active