cissysnel.reismee.nl

Dos semanas fiesta!!

Holaaaa mis amigos!!

Het is alweer heel lang geleden sinds mijn laatste blog, dus tijd voor een nieuwe! Ik wilde deze blog eigenlijk al eerder schrijven, maar zoals een echte Spaanse werd het elke keer Ma帽ana Ma帽ana... XD Maar goed, wat heb ik allemaal gedaan in die 2 weken feest?

Woensdag 21december was het zo ver, eindelijk ging ik mijn lieve familie en vrienden weer zien na 3,5 maanden! Overdag zat ik nog lekker aan het strand op een bankje in de zon met 18 graden in Alicante en s'avonds was ik zomaar weer in Nederland (natuurlijk regende het haha). Heel gek om weer even thuis te zijn, maar heeeeel fijn! Ik bleef 8 dagen in NL en ik had natuurlijk de hele week helemaal vol gepland zonder ook maar een momentje rust haha. Ik zal het kort samenvatten: dagje Adam, hightea, afspreken met vrienden, kerst met familie, glowgolf, gourmetten en op de laatste dag het Univ茅 gymgala! :)

Vrijdag 30 dec vloog ik om 6 uur s'ochtends weer terug naar Spanje (Valencia) met een dubbel gevoel. Nu moest ik namelijk afscheid nemen voor een half jaar (toch best wel lang), maar ik had er ook zin in om dit half jaar heel veel te gaan genieten. Laura kwam die dag ook naar Valencia en we hebben daar samen de dag doorgebracht, super leuk! Eenmaal terug bij in Albacete stond Ram贸n ineens bij het busstation met Valentina om mij op te halen! Dit had ik helemaal niet verwacht, dus ik was blij verrast! We reden naar de countryside om daar oud en nieuw te vieren. Bij de countryside ontmoette ik Stina (de vorige au pair die een weekje op bezoek was). Van te voren was ik daar een beetje nerveus voor, maar dat was nergens voor nodig, want Stina is super aardig en het klikte meteen heel goed! Bovendien konden we alles wat ik normaal alleen doe, nu met z'n twee毛n doen. ;) Samen met de familie van Pilar vierden we oud en nieuw en ik zal je vertellen, dat was heel anders dan in NL. Geen oliebollen, appelvlappen of vuurwerk, maar een uitgebreid diner om 22.30u en voor de tv met 12 druiven om 00.00u (elke klokslag 1 druif eten). Het was heel bijzonder om op deze manier oud en nieuw mee te maken!

Waar in NL de kerstsfeer een beetje eindigt na oud en nieuw, is het in Spanje nog volop kerst en vakantiesfeer. Op 6 januari is er namelijk een groot feest in Spanje: de 3 koningen. Dit feest lijkt een beetje op Sinterklaas. Donderdag 5 januari was er een optocht door de stad mrt 3 koningen die snoep gooien naar de kinderen en in de avond gingen we de speciale cake van die dag ( Rosc贸n) eten met chocolademelk. Vrienden van de familie kwamen bij ons met hun kinderen en dit was heel gezellig. Later toen de kinderen lagen kwamen de 3 koningen (Ram贸n, Pilar en ik haha) cadeautjes in de woonkamer brengen en balonnen opblazen. De volgende ochtend kwamen de kinderen in de kamer met 20 balonnen en veel cadeautjes, geweldig om de uitdrukking op hun gezicht dan te zien! :)

Afgelopen maandag is het normale leven hier in Spanje weer begonnen. Zondag hadden Laura en ik nog een laatste uitje van de vakantie, we gingen namelijk schaatsen bij de Corte Ingles haha!! Gisteren ben ik naar de Universidad Popular geweest voor de Spaanse cursus en vandaag mocht ik eindelijk beginnen met de B1 cursus! Ik zit in een groep van 8 personen die allemaal uit een ander land komen (o.a. Polen, Ijsland, Duitsland, Rusland en Brazili毛). Heel leuk om met zoveel nationaliteiten in een groep te zitten! Vanaf nu ga ik elke dinsdag en donderdag van 9.30 tot 11u naar Spaanse les. Verder gaat het leven hier zijn gangetje en ik kijk alweer uit naar mijn volgende uitstapjes. Cuenca en een bezoek aan Evianne in Xal贸 staan op de planning! ;)

Hasta la pr贸xima vez!

Muchos besos Cissy

Reacties

Reacties

Monique

Apoelvlappen Cis? Hahahahaha! Mooi weer om te lezen wat je allemaal hebt meegemaakt! Geniet ervan! Ik vind het nog steeds stoer van je! Kus van mij! xxx

Monique

Apoelvlappen? Ik bedoel appelvlappen! (laat en geen bril!) ????

Corrie

Fijn zo'n bliksembezoek Nederland tussendoor, voor jou maar ook voor de thuisblijvers! Je spreekt straks vloeiend Spaans met die lessen, let maar op! Succes daar en alle goeds????

Marion

Geweldig om je avonturen te lezen en zo fijn dat ik een deel daarvan zelf heb meebeleefd met je!!! Was bijzonder en gezellig dat je weer even thuis was. Xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active