cissysnel.reismee.nl

If you're happy and you know it, clap your hands

Hola amigos!!

Het is alweer veel te lang geleden sinds mijn laatste blog (shame on me), maar beter laat dan nooit toch? ;) Op dit moment is het 25 graden hier in Spanje en ik zit lekker op een bankje in het park in de schaduw mijn blog te schrijven. Een bankje in de schaduw? Niet in de zon? Dat klopt. Ik zat vanmorgen namelijk iets te enthousiast 2 uur op een terrasje in de zon zonder mijzelf in te smeren en daarom ben ik nu verbrand (echt gewoon knalrood als een kreeft haha). 25 graden en alleen maar zon, dat is zomer in Nederland. Ik heb dan ook een zomerse outfit aan en een zonnebril op en dat zorgt ervoor dat ik er nu uitzie als een echte toerist. De Spanjaarden dragen hier namelijk gewoon nog een jas en lange broek haha. Wat voor weer is het eigenlijk in Nederland? 8 graden en regen toch? Hahaha wordt maar jaloers op mij, eindelijk heb ik het gevoel dat ik ook echt in Spanje ben. Maar genoeg over het weer. Ik zal jullie een korte samenvatting geven van de hoogte punten van de afgelopen 2 maanden.

In januari heb ik Evianne een weekend in Xalo bezocht. We hebben Altea en Benidorm bezocht en ondanks de vele regen, storm en kou (ik had echt het verkeerde weekend uitgezocht, want normaal is het daar altijd mooi weer XD), was het een heel gezellig weekend!

Later in Januari kwamen Julia (de Duitse au pair die ik bezocht had in Murcia) en een vriendin van haar (Yolanda, ook Duits) mij bezoeken in Albacete. Het was erg grappig om 'mijn' stad aan andere mensen te laten zien. In Albacete is er niet heel veel te doen (zeker niet in de winter), dus we hebben vooral in cafés gezeten, gegeten en heel veel gepraat!

In februari heb ik Cuenca bezocht samen met Laura. Dit is een heel leuk klein stadje met schattige huisjes en smalle straatjes in de buurt van Albacete. Hier hebben Laura en ik een berg beklommen met fantastisch uitzicht over de stad. WHO RUN THE MOUNTAIN? GIRLS!!

Het lijkt wel of Spanjaarden elke week een feest hebben. Hierdoor heb ik al de raarste feesten gevierd. Donderdag 23 februari was het Dia de la mona (De dag van de vrouwelijke aap XD) in Albacete. Deze dag gaan alle studenten drinken, eten en feest vieren op straat en s'avonds gaan ze uit in de bar. Er wordt een speciaal soort rond brood gegeten met een ei (echt of chocolade) in het midden. Laura en ik deden vrolijk mee hihi.

Zaterdag 25 februari, MIJN VERJAARDAG! Mijn vader en Petra kwamen mij bezoeken in Spanje en het was heel leuk om op mijn verjaardag ook nog wat mensen van thuis bij me te hebben. Overdag ging ik samen met mijn vader en Petra een heel mooi en oud dorpje bezoeken: Alcala del jugar. En in de middag gingen we mijn verjaardag vieren samen met mijn gastgezin. In de avond was het carnaval in Albacete en dat moest natuurlijk ook gevierd worden! Laura en ik waren typisch Hollands verkleed: Voetbalmeisje en Kaasmeisje (Special credits naar m'n mams voor het maken van mijn kostuum). Dit was echt geweldig! Ik had echte kaas in een mandje mee en ging die uitdelen aan mensen: Hello I am a cheesegirl, would you like to try my cheese? Jammer dat iedereen dacht dat er drugs in mijn kaas zat... hahaha. Ook wel logisch dat mensen dat denken als je uit NL komt :P. De dag daarna gingen mijn vader, Petra en ik Murcia bezoeken en daar hebben we een heerlijke dag gehad. Vooral omdat het weer daar echt perfect was, 24 graden en volop zon, genieten!!

Zo dat was alweer de korte samenvatting. Verder wil ik nog zeggen dat ik volop aan het genieten ben hier in Spanje en ik nog helemaal niet terug naar huis wil (Hoewel ik mijn vrienden en familie wel mis natuurlijk!!!). Gelukkig ben ik nog 4 maanden hier en deze maanden zullen alleen nog maar beter worden met het mooie weer opkomst! Zoals ik (bijna) elke dag met de kinderen zing: "If you're happy and you know it, clap your hands".Ik ben heel blij en gelukkig en ik weet het, dus ik ga even in mijn handen klappen en een dansje doen! Tot mijn volgende blog!! (Al weet ik niet wanneer die gaat komen.... hahaha #TypischSpaans)

Un besito!! <3<3

Reacties

Reacties

Tiny Peetam

Wat heb je weer een leuk verhaal geschreven Cissy, ik heb er van genoten. Nog heel veel plezier in Spanje en geniet van je verblijf daar! liefs, Tiny.

Laura Moors

Hey cis! Leuk om iets van je te lezen! Klinkt heeeerlijk daar... Geniet ervan meid! x lau

Marion Rietveld

Geweldig leuk blog weer lieverd en zo leuk dat je met het kaasmeisjekostuum zoveel succes had!
Lekker genieten daar, mis je en ben inderdaad beetje jaloers...25 graden...wow!

Sandra

Leuke blog Cis! ????

Corrie Lubbers

Goed bezig Cissy, geweldig om te lezen, super dat je vader en Petra langs geweest zijn. Tijd vliegt zeg, voor je het weet is het al weer voorbij, je Spaanse avontuur.

Monique

Mooi verhaal weer lieverd! En wat leuk dat papa nu ook bij je is geweest! Geniet lekker! Kus!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active