cissysnel.reismee.nl

Vamos a la playa oohoohooohohooo

Hola!

Er is alweer een week voorbij gegaan in Albacete, dus tijd voor een update met als hoogte punt een dagje naar Alicante!!

Inmiddels begint mijn leventje hier wel wat meer structuur te krijgen. In de ochtend heb ik tijd voor mezelf, in de middag lunchen met de kinderen en siesta houden/spaanse boekjes lezen en dan om 18 uur ga ik even spelen met de kinderen. Om 18.30 ga ik de kinderen klaarmaken om naar Pilars moeder te gaan en daar spelen we tot ongveer 20.00 uur en ga ik sinds deze week alleen met de tweeling terug naar huis (Pilar komt 20 min later met Alonso). Dit is DE oplossing voor struggles met in bad doen. De kinderen zijn namelijk alleen met mij als ik ze in bad doe en nu luisteren ze wel! :) Ze vinden het zelfs leuk om in bad te gaan haha: Geen gejank of getrap meer YESSSS #happyme. Daarna eten met de kinderen, alles opruimen/afwassen en schoonmaken en dan even mee met de kinderen naar bed brengen. Daarna is het tijd voor mij om zelf te eten en ga ik meestal nog even kletsen met Pilar, dit is vaak zo gezellig dat ik niet voor 00.00 uur in mijn bed lig.. OEPS (gelukkig is er de siesta haha).

Maandag ochtend ben ik met Laura gaan ontbijten in een restaurantje en heb ik haar een beetje de Spaanse grammatica uitgelegd voor de leveltest van woensdag. Dinsdag ochtend ging ik weer naar puilates. Ook ben ik weer naar de universiteit geweest, omdat ik problemen had met betalen (als je geen creditcard hier hebt is het heel lastig om iets online te betalen..). Hier konden ze het niet oplossen en moest ik woensdag ochtend nog een keer terug komen.. pffff. Woensdag ochtend ging ik ook met Laura naar Gbox. Dit is boxen op muziek. MAN wat was dat zwaar. Ik wist niet dat iets nog vermoeiender kon zijn dan zumba haha.

Surprised
En toen ik dacht dat het het laatste liedje was, kwamen er nog 3... De volgende 2 dagen had ik letterlijk OVERAL spierpijn haha. Woensdag middag gingen Laura en ik de level test maken. Deze bestond uit verschillende onderdelen: Grammatica, lezen, schrijven en spreken. Voor mijn gevoel ging het best okee, maar ik heb helaas nog steeds niet de uitslag. Donderdag ochtend ging ik boodschappen doen voor de familie en vrijdag ochtend ging ik met Laura eerst ontbijten bij de creperie Haiku, dit was erg lekker en we hebben besloten dat het onze nieuwe stamkroeg (voor ontbijt) wordt! Daarna zijn we bij het treinstation geweest om daar kaartjes te kopen voor ons dagje naar Alicante. Zaterdag moest ik de hele dag werken en dat was best vermoeiend met de kindjes, dus ik ging op tijd naar bed (zover je hier op tijd naar bed kunt gaan, 23.15 uur).

Zondag was het dan eindelijk zover: het kleine reisje naar Alicante! Hier had ik me de hele week al op verheugd haha. Eerst heb ik in de ochtend heel even met mams geskyped en om half 11 gingen Laura en ik op weg naar het treinstation. We gingen met een sneltrein en hier is reizen met de sneltrein netals een vliegveld. Je moet door de duane, van te voren kaartjes kopen en je hebt een vaste coupe en vaste stoel waar je zit. Erg proffesioneel allemaal ;p. Om half 1 haden we in Alicante afgesproken met een andere au pair: Evianne. Ik had al een tijdje contact met haar via whatsapp, dus het was super leuk om haar ook in het echt te ontmoeten! In Alicante zijn we op het eerste beste terrasje gaan zitten om uitgebreid te lunchen en natuurlijk Sangria te drinken. Wat mij opviel was dat er heel veel Nederlanders waren en dan vooral oude mensen. Daarna zijn we naar een kasteel boven op een berg geweest. We gingen met de lift (2,70 euro) omhoog, want het was veel te warm (32 graden) om te lopen haha. Het kasteel zelf vond ik niet heel veel voorstellen (het kan ook zijn dat we niet alles gezien hebben), maar het uitzicht over Aliacante en de zee was erg mooi! Vervolgens moesten we natuurlijk ook op het strand liggen en in de zee zwemmen. De zee was zo mooi blauw en helder water, prachtig! Ik lag echt te genieten daar :). Daarna nog even wat koels drinken en wat winkeltjes kijken en voor dat ik het wist was het al bijna 19 uur en moest Evianne alweer terug met de bus. We hebben al afgesproken dat we in november ook naar Valencia moeten gaan haha. Onze trein ging pas om 20.10 uur dus Laura en ik hadden nog even de tijd en we wilden eigenlijk tapas eten, maar we konden nergens een tapas bar vinden...(huh, spanje? en geen tapas barretjes? Wat is dit nou weer?) Dan maar wat eten op het station. Eenmaal terug in Albacete sloten we ons dagje af met een heerlijk diner bij de Macdonalds. Ik heb erg genoten van deze dag!!

Wink

Hasta pronto!

Besos Cissy

Reacties

Reacties

Corrie Lubbers

Goh Cissy, wat maak je mooie dingen mee! Je hebt nu wel een heel ander leven als hier in Nederland! We hebben je moeder mooi verrast met een liedje op haar verjaarsfeestje. Je kunt je avonturen daar mooi beschrijven, ik kan me het heel levendig voorstellen???? Ik ga zo de foto's kijken

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active