cissysnel.reismee.nl

Murcia & Valencia: CHECK!

Holaaaaaa!

Voordat ik naar Spanje ging heb ik een lijstje gemaakt met verschillende plaatsen in Spanje die ik allemaal wil bezoeken in mijn au pair periode. En nu binnen 2 weken, kan ik alweer 2 plaatsjes afvinken, namelijk Murcia en Valencia!

Murcia

Zondag 13 november zat ik 2 uur in de trein onderweg naar Murcia met echt belachelijk dure treinkaartjes (40 euro voor retourtje), maar goed dat had ik er voor over. Onderweg kon ik lekker naar buiten kijken en kwam ik erachter dat er ook echt mooie landschappen in Spanje zijn (Albacete is namelijk echt normale stad zonder mooie plekjes) In Murcia had ik afgesproken met een Duitse au pair Julia. Ik kende haar via een Facebook au pair groep, maar ik had haar nog nooit in het echt ontmoet. Dit was wel een beetje spannend, want: "Komt ze wel opdagen?" "Wat als ze er heel anders uitziet dan op de foto's?" .Gelukkig stond ze op mij te wachten bij het treinstation. Omdat Julia in Murcia woont, kon ze mij alle leuke plekjes laten zien! Voor haar was dit ook leuk, omdat zij nu "toeristische dingen" deed met mij die ze eerder nog nooit had gedaan. Ze was bijvoorbeeld nog nooit de cathedraal in geweest en ook hebben we een oud casino bezocht. Voor de mensen die Murcia niet kennen, Murcia is een stad in het zuiden van Spanje. De stad is een stuk groter dan Albacete en het was er ook een stuk warmer: 22 graden

Cool
. Er zijn een aantal bezienswaardigheden, maar 1 dag is genoeg om de stad te bezoeken. Het was heel leuk om ook van een niet-nederlandse au pair te horen hoe haar avontuur was en hoe zij tegen de dingen aankeek. Binnekort komt Julia ook naar Albacete toe en kan ik haar rondleiden!

Valencia

Zaterdag 19 november was het eindelijk zover, we gingen een weekendje naar Valencia! Al anderhalve maand geleden hadden we dat gepland en ik keek er dus al heel lang naar uit! In tegenstelling tot de treinreis naar Murcia, was de bus naar Valencia wel heel goedkoop (10 euro voor retourtje). Om 10 uur s'ochtends zaten Laura, Maartje en ik in de bus onderweg naar Valencia. Na 2,5 uur rijden kwamen we aan bij het busstation in Valencia en daar hadden we met Evianne afgesproken. We waren allemaal een beetje moe van de busreis, dus bij het eerste beste terrasje gingen we meteen zitten om even bij te kletsen met Evianne. Daarna liepen we naar het centrum en bezochten we El Mercado Central (grote markthal). Daar kregen we natuurlijk honger van, dus zochten we een restaurantje om te gaan lunchen. Maartje en ik bestelden Paella en het duurde gewoon bijna een uur om het klaar te maken... pff (Ik heb geen geduld zoals jullie weten). Gelukkig was het het wachten wel waard, hij was super lekker! Daarna even onze tassen droppen bij het hostel. We sliepen met z'n 6en op een kamer met 3 stapelbedden (dus wij 4 en nog 2 onbekenden). Daarna wilden wij L'Oceanografic (Groot aquarium) bezoeken. Het was inmiddels al 5 uur, dus snel met de bus daar naar toe. Om 6 uur begon de dolfijnenshow, dus wij letterlijk rennen daar naar toe haha! Hierna even een broodje bij de subway naar binnen werken en met de bus terug naar het centrum. Daar maar weer een terrasje pakken haha. Blijkbaar betaal je meer geld voor een drankje als je buiten op het terras zit dan als je binnen zit, omdat de serveerster dan meer moet lopen... WUUUT?! Bij het hostel gingen we ook nog even wat drinken en mochten we onze eigen muziek opzetten, super chill! Daarna gingen Evianne en ik nog even een midnight snack halen (PIZZA!!) en daarna ook slapen. Die nacht had ik echt vet slecht geslapen (door: HITTE, GELUIDEN, SNURKEN van onbekende vrouw).. Maar ja volgende ochtend ff koffie dr in en gaan met die banaan! Zondag begonnen we onze dag als echte spanjaarden, namelijk met CHURROS!! Evianne en ik wilde nog wat meer zien van het centrum en de stad en Maartje en Laura wilden liever naar het strand, dus zij gingen naar het strand lopen en Evianne en ik gingen fietsen huren. Eindelijk weer lekker fietsen als een echte Hollander. Zondag was er een grote marathon door heel Valencia, dus het was super druk overal. Gelukkig konden we later in de Jardines de Turia (grote tuinene) fietsen en hoefden we niet de hele tijd te bellen. Later fietsten wij ook naar het strand en daar gingen we gezellig met zijn 4en lunchen. Voor we het wisten was de dag alweer voorbij en moesten we weer terug naar het busstation (maar niet voordat we natuurlijk eten voor de bus hadden ingeslagen XD). Het was een geweldig weekend en ik wil zeker nog een keer terug naar Valencia!!

Smile

Voor de rest gaat het nog goed met mij hier in Albacete en mijn leventje gaat zijn gangetje. Ik kijk alweer uit naar het volgende uitstapje en dat is een weekje naar NL!! Ik kan niet wachten om iedereen weer te zijn en lekker kerst samen te vieren!

Hasta la vista!

Besos Cissy

Marion

Heerlijk genieten lieverd! En wij kijken er ook naar uit dat je weer hier bent hoor! Nog een week of 3.