cissysnel.reismee.nl

Al langer dan een maand in Albacete! :D

Hola!

Het is vandaag 16 oktbober en dat betekent dat ik al langer dan een maand hier in Spanje woon, de tijd vliegt!!! Mijn laatste blog was alweer 2 weken geleden, dus tijd voor een update

Wink
. Inmiddels voelt het leven in Spanje niet meer als een lange vakantie en begint het dagelijkse leven meer en meer normaal te worden. De kinderen zijn nu wel helemaal gewend aan mij (al willen ze af en toe nog steeds liever papa of mama, maar dat is logisch!) en ik aan hen. Toch gebeuren er nog steeds nieuwe dingen en krijg ik af en toe weer nieuwe indrukken. Daar zal ik jullie in deze blog meer over vertellen!

Ten eerste is er sinds 2 weken een nieuwe Nederlandse au pair in Albacete: Maartje. Dus nu zijn we met zijn 3en haha! (Pilar: There are coming more and more Dutch girls in Albacete XD) Maartje woont niet zoals Laura en ik in het centrum van Albacete, maar 20 min met de fiets daarbuiten. Vorige week zaterdag zijn we met zijn 3en Tapas gaan eten en daarna uitgeweest! En die zondag daarna had het gastgezin van Maartje mij uitgenodigd om te komen lunchen bij hen! We aten zelfgemaakte paella (EINDELIJK voor het eerst paella gegeten in Spanje haha) en als toetje ging de gastvader een macflurry voor ons halen, vet lief en gastvrij! De gastvader Anjel is ook de oplossing voor mijn probleem met het vinden van een taalcursus... Ik kan namelijk ook niet de taalcursus van de universiteit doen, omdat deze ook in de avond is en ik dan moet werken

Undecided
.Maar goed, Anjel is bezig met een lerarenopleiding en hij spreekt goed Engels, dus hij heeft aangeboden om Laura, Maartje en mij gratis Spaanse les te geven!
Smile
Hij is nu een week naar China, maar als hij terug komt beginnen we. Ik hoop dat ik goed kan oefenen met Spaans, zodat ik begin januari niveau B1 heb en ik kan starten met de taalcursus bij de Universidad Popular.

Ook hebben Maartje, Laura en ik een nieuwe "stamkroeg" gevonden: een superschattig koffie en thee tentje met allemaal lekkere zoete dingetjes! (Niet zo goed voor de lijn en mijn geld, maar goed haha). Elke dinsdagochtend is er een grote markt in Albacete bij de Feria en afgelopen week ben ik daar naar toegeweest met Maartje, Laura en haar moeder uit Nederland. Deze markt is echt heel groot en goedkoop!! Dus daar gaan we nog een keer naar toe

Cool

Er zijn alweer een paar leuke dingen om naar uit te kijken. Ten eerste komt mijn moeder al over 5 dagen naar Spanje toe om mij op te zoeken in Albacete en we gaan een weekendje naar Madrid! Ten tweede heb ik via Facebook een Duitse au pair ontmoet en zijn woont in Murcia (een plaatsje dat een uurtje van Albacete af ligt). Ik ben van plan om haar op te zoeken over 2 weken in het weekend! En Tenslotte hebben Evianne, Maartje, Laura en ik een weekendje naar Valencia geboekt voor 19/20 november! Daar heb ik super veel zin in! :)

Gisteren ging ik met de familie naar the countryside, maar dit keer gingen we naar een ander huis. Het blijkt dus dat de familie 3 huizen heeft haha! Het huis ligt erg afgelegen en het is er zo stil vergeleken de stad, maar wel heel erg mooi! Ik kwam het huis binnen en het was net alsof ik in een museum liep, omdat het huis zo oud is en helemaal in de oude stijl is ingericht. Ik durfde bijna niet in de stoelen te gaan zitten haha. De kinderen houden van de countryside waar ze lekker buiten kunnen rennen en spelen en ook ik was echt aan het genieten. Hoewel het weer sinds deze week helemaal veranderd is (het is nu koud en ik moet een jas aan

Frown
), was het gisteren en vandaag nog wel even mooi weer met lekker veel zon! De laatse lekkere dagen voordat ik echt afscheid moet nemen van de zomer.

Nou nu heb ik jullie weer een beetje op de hoogte gebracht van mijn leven hier en ik denk dat ik in mijn volgende blog een aantal cultuurverschillen tussen Spanje en Nederland die ik hier heb gemerkt aan jullie zal vertellen! Ik hou jullie op de hoogte en Tot SNEL (knipoog smiley naar Merel en Evelien)!!

Besos Cissy

Reacties

Reacties

Marion

Weer een heel leuk verhaal om te lezen Cissy. Wat fijn dat ik snel alles met eigen ogen kan zien en je weer lekker kan huggen natuurlijk!!

Corrie

Leuk vooruitzicht dat je moeder komt en ontzettend leuk dat jullie samen Madrid gaan bezoeken. Fijn voor je dat je nu straks Spaanse les krijgt van Anjel. En ook prettig dat je aanspraak hebt met andere Nederlandse au pairs. Allemaal een geweldige ervaring! Ik vind het superleuk om je te volgen. Groetjes uit het herfstige Nederland

Annemiek

Hoi Cissy, super leuk om je blog te lezen!

Yvonne

Wat leuk om te lezen, Cissy ! Fijne tijd met je moeder in Spanje !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active